קופירייטינג

קופירייטינג

302
0
SHARE

מהו קופירייטינג טוב ?

איך לזהות קופירייטינג טוב? זו שאלה שהרבה אנשים שואלים את עצמם כשהם מחפשים קופירייטר לכתיבת תכנים. מהו בעצם קופירייטינג ולמה מייחסים לו מחשיבות כה גדולה בתחומי הפרסום והשיווק? ובכן, רוב המידע בעולמנו מועבר באמצעות מילים. יש החושבים שצורת העברת מידע זו היא מיושנת ומסורבלת, אבל עד היום לא נמצא אמצעי טוב ויעיל יותר שנקלט באורח המוני כל כך בקרב בני האדם כמו התקשורת המילולית. קופירייטינג הוא אמנות הביטוי המילולי הממוקד מטרה ספציפית, בדרך כלל מטרה שיווקית או מכירתית.

מילים – הכלים של הקופירייטינג

קופירייטינג משתמש בכלי אחד בלבד – שפה. שפה מורכבת ממילים וממשפטים, מכמה חוקי תחביר ודקדוק, איות נכון וזה בערך הכל. לא צריך להיות חוקר שפה כדי לכתוב והעובדה היא שכל ילד בכיתה א' משתלט על התחום בקלות רבה.
קופירייטינג היא אמנות השיווק והפרסום באמצעות מילים. קופירייטינג משתמשת במילים קיימות להעברת מסרים שיווקיים ומכירתיים באופן ישיר או באופן עקיף, בצורה קצרה ומאד קליטה. "העם החליט קפה עלית" הוא קופירייטינג פרסומי ו"שלום חבר" הוא קופירייטינג חברתי פוליטי. שניהם נועדו לקדם רעיון. הראשון מקדם את מכירת הקפה של חברת עלית והשני מקדם את הרעיון של השלום. כפי שאתם רואים קופירייטינג יכול לשרת מטרות שונות ולקדם אותם באמצעות מילים.

איך מזהים קופירייטינג טוב?

בתחום הפרסום הדבר די קל. מרגע שהקופירייטר מוציא ממוחו הקודח את הסיסמה שאמורה להוביל את קמפיין המכירות של מוצר מסויים נכנסות מערכות הבדיקה לפעולה ומתחילות לבדוק עד כמה נקלט הרעיון המילולי שלו בקרב קהל הלקוחות. האם אנשים משתמשים בביטוי שכתב, האם הם מכירים אותו, או שאולי הם מזמזמים אותו וכדומה. בדיקת קליטתו של ביטוי פרסומי חדש חשובה לאבחון רמת וטיב הקופירייטינג.

לעיתים אין לדעת כיצד יקלט מסר מסויים ולעיתים דווקא ביטויים שחוקים לחלוטין שקיבלו טוויסט קטן יכולים להיות אלופים. בגלל שאין חוקים ממשיים לכתיבת קופירייטינג ואף אחד לא יודע באמת מה יעבוד עד שזה לא עובד, הרי שיש כאן מידה מסויימת של הסתמכות על כשרון מולד שהוכח כבר במספר פעמים. קופירייטינג טוב צריך להיות קליט ונגיש לכולם. הוא צריך להיות סוחף ומעניין, ואם מדובר במאמר או בתוכן ארוך יותר מביטוי פרסומי, הוא חייב להיות מלהיב וסוחף להמשך קריאה. התוכן חייב לכלול נתוני אמת אודות הדבר שעליו כותבים וכן אינפורמציה רלוונטית שבלעדיה לכל הכתיבה לא תהיה משמעות.

קופירייטינג לאתרי אינטרנט

אחד התחומים המתפתחים היום בתאוצה ענקית בתחום הקופירייטינג הוא כתיבה לאתרי אינטרנט. מכיוון שכתיבת תוכן למרבית אתרי האינטרנט היא כתיבה שיווקית או מכירתית ומכיוון שכתיבה לאינטרנט צריכה להיות קצרה, ממצה וסוחפת, הרי שאנשי הקופירייטינג החלו להיקלט במקומות אלו כדי לתת שירות קופירייטינג לתחום זה. מציאת קופירייטר טוב לכתיבת תכנים לאתרים חשובה יותר ממציאת מעצב גרפי טוב.

LEAVE A REPLY