כמה קלוריות יש בעגבנייה

כמה קלוריות יש בעגבנייה

37
0
SHARE
לדעת הכל מאמרים
לדעת הכל מאמרים

בכימיה של מזון, עגבניות מהוות מקור חשוב של תזונה וכוללות רבים מבורכים, כולל סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. עגבניות גם נמנות על המזונות הנמוכים בקלוריות, ולכן הן מומלצות במיוחד בתפריטים הסובלניים מנקודת מבט הדיאטה והמשקל.

למרות שהעגבניה נמצאת בין הירקות הנמוכים בקלוריות, ערך הקלוריות יכול להשתנות בהתאם לגודל ולסוג של העגבניה. ערכי התזונה גם עשויים להשתנות בהתאם לאופן ההכנה של העגבניה, כגון שימוש בשמן, תיבולים, או תהליכי בישול.

בגדול, עגבניות מספקות כמה קלוריות מאוד מעטות, ולכן הן מומלצות בתפריטים דיאטטיים ובתפריטים המתמקדים בניהול משקל. חשוב לזכור גם שהעגבניה מכילה רבים מבורכים תזונתיים, כגון ויטמין C, ויטמין A, פוליפנולים, פולפנולים וליקופן, שכל אלו נחשבים כמזון תפיסה נמוכה.

כמה קלוריות יש בעגבניה ומלפפון?

בקילוגרם של עגבנייה ממוצעת מספקת כ-18 קלוריות. מלפפון בקילוגרם מספק כ-15 קלוריות. יש לזכור כי ערכי התזונה עשויים להשתנות בהתאם לגודל ולסוג של הירקות, ולכן הערכים הללו הם ערכים ממוצעים.

עגבניה מבושלת ערך תזונתי

עגבניות מבושלות מספקות תזונה רבה יותר מעגבניות טריות, מאחר ובתהליך הבישול הן משתפרות מבחינת המגוון והזמינות של הפרוטין והליקופן. הבישול מפעיל את תכונותיהן של הסיבים התזונתיים בצורה היטב יותר, ומעלה את הספיגה של נוגדי החמצון והפיטוכימיקלים השונים שבהן.

בנוסף, עגבניות מבושלות עשויות להכיל פחות סיבים תזונתיים מאשר עגבניות טריות, אך לעומת זאת, הן יכולות לספק יתרונות בתזונה באמצעות הפיצול של הסיבים והפרוטין, שמפרסמים את הספיגה והספיציפיות של המרכיבים התזונתיים. בכל זאת, יש לזכור שגם בתהליך הבישול יש אובדן של חומרים תזונתיים, ולכן חשוב להשלים את תזונתך גם במקורות אחרים.

עגבניית שרי ערך תזונתי

כמה קלוריות יש ב100 גרם עגבניות שרי

בדרך כלל, 100 גרם של עגבניות שרי מספקות בערך 18 קלוריות. אך ערכי התזונה יכולים להשתנות מעט בהתאם לגודל ולסוג של העגבניות.

LEAVE A REPLY